۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 33265
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
  • ارسال توسط :
سامانه باروری سالم  رونمایی شد
سامانه باروری سالم  رونمایی شد
در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده

سامانه باروری سالم رونمایی شد

این سامانه یکی از تکالیف قانونی مواد قانونی ۵۳ و ۵۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

وقایع خبری: همزمان با پانزدهمین جلسه قرارگاه ملی جمعیت وزارت بهداشت؛ سامانه باروری سالم در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده با حضور وزیر بهداشت، دکتر محمدبیگی رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده، معاونان وزارت بهداشت رونمایی شد.

دکتر فاطمه محمدبیگی ضمن تقدیر از فراهم کردن زیرساخت های اجرایی شدن مواد قانون حمایت از خانواده در وزارت بهداشت گفت: طراحی و اجرای این سامانه در راستای کمک به حفظ حیات جنین، افزایش سطح سلامت جنین و مادران باردار از ابتدا تا پایان بارداری، هوشمندسازی و ارتقاء ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای مادران باردار و شیرده در بخش های مختلف از جمله مطب،آزمایشگاه، سونوگرافی و کلینیک همچنین شناسایی و ایجاد بانک اطلاعات ناباروری در کشور و حمایت بیمه ای و درمانی از این زوجین راه اندازی شده است.

این سامانه برگ سبزی از حوزه سلامت الکترونیک به مادران و کودکان آینده است و می توان گفت اولین بار است که پرونده الکترونیک سلامت به پنل آزمایشگاهی کشور متصل می‌شود. کاهش هزینه برای مادران و تسریع در ارائه خدمات به مادر باردار از دیگر اهداف این قانون است.

این سامانه یکی از تکالیف قانونی مواد قانونی ۵۳ و ۵۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه حمایت از سلامت جنین و مادر باردار است.