۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » سیاست » شهرداری » قزوین
  • شناسه : 33250
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶
  • ارسال توسط :
امروز شهر قروین  در کنار تخصص محوری، نیازمند وحدت است
امروز شهر قروین  در کنار تخصص محوری، نیازمند وحدت است

امروز شهر قروین در کنار تخصص محوری، نیازمند وحدت است

سرمایه گذاری در قزوین نسبت به سال های گذشته سخت تر شده است.

شهردار قزوین پروژه‌های هوشمند سازی شهری را از اولویت‌های مهم شهرداری دانست و گفت: شهروند سپاری جدیدترین خدمت الکترونیک شهرداری قزوین به شهروندان است که می‌تواند جلوی بسیاری از رانت‌ها را بگیرد.

مهدی صباغی در نشست با جمعی از معتمدان شهری که با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و جمعی از معاونان و مدیران شهرداری برگزار شد، افزود: قزوین، یکی از شهرهای پرظرفیت در تمامی حوزه‌ها است اما بزرگترین مشکلی شهر و مدیریت آن، نبود نظام مشورتی در اداره شهر است.

وی با بیان اینکه شهر تبریز به‌ عنوان یک الگوی نمونه شهری در تمامی امور دارای نظام مشورتی است، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات و وقایعی که امروز کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند ناشی از عدم همدلی مسوولان با مردم است و اگر نظام مشورتی در کنار مدیریت به‌ عنوان یک الزام شناخته می‌شد، شاید امروز شاهد این حجم از ناهنجاری‌ها نبودیم.

صباغی یادآور شد: در اغتشاشات اخیر، وقیح‌ترین توهین به مقدساتِ مردم توسط اقلیتی اغتشاشگر صورت گرفت. چرا که معاندین نظام در اغتشاشات امروزی اصل دین را مورد هجمه قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: گفت‌ و گو، اتحاد و همدلی مردم یکی از راه‌های برون رفت از معضلات است و افرادی که در استان متولی مسایل فرهنگی هستند بایستی در این جنگ ترکیبی که موسوم به رسانه‌ها و فضای مجازی است، اهتمام ورزند.

صباغی با اشاره به‌ وظیفه شهرداری در ارایه خدمات اجرایی، اضافه کرد: برنامه‌ ریزی‌های خوبی برای مدیریت این شهر در نظر گرفته شده و برای تحقق آن نیز تمام تلاشمان را خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بودجه کنونی شهر قزوین براساس سال‌های گذشته نوشته شده، تصریح کرد: هم اکنون بالغ بر ۴۰ درصد از بودجه شهرداری به امور جاری و ۶۰ درصد دیگر آن نیز به امور عمرانی تخصیص یافته است.

صباغی خاطر نشان کرد: در تمام کشور مرسوم شده که پروژه‌های عمرانی زینت‌ بخش شهر باشند، اما امروزه لازم است این رویکرد تغییر یابد چرا که صرفاً پروژه‌های عمرانی پاسخگوی کامل هزینه‌ها و نیازهای شهر و مدیریت نیست.

به گفته وی ، بالغ‌ بر ۴۵۰ نیروی مازاد این حوزه در حال خدمت هستند و با این وجود، گاهی مدیریت شهری برای پرداخت حقوق نیز با مشکل مواجه می‌شود.

صباغی با بیان اینکه در ادوار گذشته به دلیل بالا بودن هزینه‌های شهر، بسیاری از عملیات‌های عمرانی متوقف شده بود، خاطرنشان کرد: البته ناگفته نماند که تغییر رویکرد عمرانی به رویکرد فرهنگی اثرات مثبت فراوانی دارد اما به هرحال توسعه شهر مدیون برخی نوسازی‌ها از جمله ناوگان حمل‌ و نقل، احداث مترو یا تراموا و همچنین ساخت و بهینه‌سازی جاده‌ها و پل‌ ها است.

وی توسعه شهر را مرهون تجهیز زیرساخت‌ها دانست که به کمک اعضای شورای اسلامی شهر قزوین این مساله در حال تکمیل شدن است و افزود: امروز شهر قروین در کنار تخصص محوری، نیازمند وحدت است و در این راستا از سه سرمایه‌گذار دعوت شده تا برای مشارکت در شهر ایده‌های خود را ارایه دهند.

شهردار قزوین با بیان اینکه سرمایه گذاری در قزوین نسبت به سال های گذشته سخت تر شده، گفت: متاسفانه پول و اعتبار بسیاری از سرمایه‌گذاران در اموری چون دلالی و واسطه‌گری هزینه می‌شود و البته سرمایه‌گذاران محدودی هم پیدا می‌شوند که دغدغه توسعه شهر را داشته باشند.

این مسوول با تشریح برخی پروژه‌های در حال بررسی، افزود: از ابتدای سال تا به امروز ۱۹ پروژه نیمه‌کاره شهرداری تکمیل و افتتاح شده و بالغ‌ بر ۱۲۰ پروژه هوشمندسازی نیز در دست اقدام است.

صباغی تصریح کرد: پروژه‌های هوشمندسازی شهری که از اولویت‌های شهرداری است با طرحی هدفمند تحت عنوان شهروند سپاری اجرایی خواهد شد که انجام آن می‌تواند جلوی بسیاری از رانت‌ها را بگیرد.

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌کاره شهر، تصریح کرد: تا پایان امسال تمامی پروژه‌های نیمه کاره شهر به جز ساختمان شهرداری قزوین افتتاح خواهند شد.

شهردار قزوین یادآور شد: با کمک و همت معتمدین، شهر را آن طور که شایسته است مدیریت خواهیم کرد و به شعار شورای انقلابی و شهردار جهادی تحقق خواهیم بخشید.