۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » جامعه » خانواده » خدمات اجتماعی
  • شناسه : 23002
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
  • ارسال توسط :
افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه به کجا رسید؟
افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه به کجا رسید؟

افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه به کجا رسید؟

تامین اجتماعی باید در خصوص مرخصی زایمان از 6ماه به 9ماه اقدام کند.

سازمان تأمین اجتماعی موظف است نسبت به پرداخت کمک بارداری (مرخصی زایمان) از ۶ ماه به ۹ ماه اقدام کند.

به گزارش “وقایع خبری” هیأت وزیران به منظور تعیین تکلیف درخصوص مرجع تأمین اعتبار پرداخت حقوق و مزایای ناشی از افزایش سه ماهه مرخصی زایمان و جلوگیری از طرح شکایات ذی نفعان در مراجع قضایی ناشی از ابهام در موضوع مورد اشاره، با الحاق یک تبصره به بند (۱) آیین نامه اجرایی تأمین بار مالی افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه موافقت کرد.
هیأت وزیران در جلسه صبح روز گذشته به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار را از ابتدای فروردین سال ۱۴۰۰، ماهانه مبلغ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تعیین کرد.

هیأت وزیران در ادامه، به منظور تعیین تکلیف درخصوص مرجع تأمین اعتبار پرداخت حقوق و مزایای ناشی از افزایش سه ماهه مرخصی زایمان و جلوگیری از طرح شکایات ذی نفعان در مراجع قضایی ناشی از ابهام در موضوع مورد اشاره، با الحاق یک تبصره به بند (۱) آیین نامه اجرایی تأمین بار مالی افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه موافقت کرد.

به موجب تبصره الحاقی فوق، سازمان تأمین اجتماعی موظف است در اجرای مصوبه دولت در خصوص افرادی که این سازمان موظف به پرداخت کمک بارداری (مرخصی زایمان) به آنها می‌باشد، نسبت به پرداخت کمک بارداری (مرخصی زایمان) از ۶ ماه به ۹ ماه اقدام و هزینه‌های ناشی از اجرای آن را هر ساله به منظور پیش‌بینی در لوایح بودجه سنواتی به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام نماید.

در صورت عدم پیش‌بینی و یا عدم تخصیص اعتبار، هزینه‌های مذکور به عنوان دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی در صورت‌های مالی سازمان یاد شده لحاظ خواهد شد.