۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » اقتصاد » انرژی » قزوین
  • شناسه : 40717
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
  • ارسال توسط :
استان قزوین با تنش آبی مواجه است
استان قزوین با تنش آبی مواجه است

استان قزوین با تنش آبی مواجه است

مصرف آب در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش ٢ درصدی داشته است .

شعار محوری هفته صرفه‌جویی «آب محور امنیت و ضامن توسعه» است.

مهندس داراب بیرنوندی ؛ مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین در نشست خبری مدیران صنعت آب و برق استان قزوین به خبرنگاران استان گفت: استان قزوین جزو ۶ استان کشور است که با تنش آبی مواجه است ومنابع آبی استان قزوین با افت زیادی روبه‌رو است .

وی تصریح کرد: در کشور ما شرایط از لحاظ بارندگی و تبخیر به گونه‌ای است که ما را در دسته کشورهای کم آب قرار می‌دهد و به همین علت هم امنیت آب اهمیت دوچندان دارد، در سال‌های گذشته به موضوع آب و برق به صورتی که توسعه متوازنی وجود داشته باشد دقت نشده و صنایع آب‌بر در جایی که آب نیست ایجاد شده و محور توسعه موضوعی جز آب بوده است.

بیرنوندی بیان کرد: یکی از مشکلات قابل توجه پیش روی ما، مدیریت مصرف آب است و مصرف آب در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش ٢ درصدی داشته است بنابراین به صورت جدی با مسئله تنش آبی مواجه هستیم.

مدیر شرکت آبفای استان قزوین خاطرنشان کرد: در سال گذشته با کمک دولت ١٩۶ کیلومتر طرح اصلاح، توسعه و بازسازی شبکه در سطح شهر و روستای استان قزوین داشته‌ایم و ۵٩ کیلومتر از این مقدار صرف بازسازی شده است چراکه بخش قابل توجهی از نیاز در بخش تأمین زیرساخت‌ها است.

این مقام مسوول در پایان با بیان این موضوع که مهم‌ترین منابع آب ما آب‌های زیرزمینی است، گفت: تلاش شده برای تأمین آب شرب استان در شهرستان‌ها و روستاها از ظرفیت «سد طالقان» و «سد بالاخالو» استفاده شود با این حال امسال ٢٨ حلقه چاه نیز برای رفع نیاز به آب در استان حفر شده است و در ۵ سال گذشته ١۵٠ حلقه چاه در استان به این منظور حفر شده است.