۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 10226
  • ۰۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰:۵۶
  • ارسال توسط :
کرونا فرصتی برای ارتباط نزدیکتر اعضای خانواده ها
کرونا فرصتی برای ارتباط نزدیکتر اعضای خانواده ها

کرونا فرصتی برای ارتباط نزدیکتر اعضای خانواده ها

بزرگتر‌ها باید ضمن مدیریت بچه ها، نظم عادی روزمره زندگی آن‌ها را حفظ کنند

روانشناس خانواده: بحران ناشی از کرونا و خانه نشینی را می‌توان از این جنبه هم نگاه کرد که می‌تواند فرصتی باشد برای ارتباط و همنشینی بیشتر اعضای خانواده.

خانم دکتر شکوه نوابی نژاد در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: به بحران کرونا می‌توان از زاویه‌های مختلف نگاه کرد یک نگاه این است که این چالش یک چالش خانوادگی و اجتماعی و جهانی است و فرد باید فکر کند و بگوید که من تنها به آن گرفتار نیستم و می‌توان از این فرصت برای تحکیم روابط اعضای خانواده استفاده کرد.
این روانشناس افزود: این نگاه که چالش کرونا جهانی است می‌تواند حس مسئولیت ما را افزایش دهد و باعث آرامش خاطر ما و در نهایت افزایش تاب آوری ما شود.
نوابی نژاد گفت: باید از فرصت کرونا استفاده کنیم برای دوری از فردیت و باید به داشته هایمان فکر کنیم و از آن‌ها لذت ببریم.
او با بیان این که روزمرگی ما را از معنویت غافل می‌کند گفت: در شرایط بحرانی که ما در ایجاد آن نقشی نداریم باید ضمن تلاش توجه مان به خدا باشد باید بعد معنوی را در در زندگیمان تقویت و به دیگران هم فکر کنیم و مسئولیت‌های اجتماعی خود را بشناسیم.
این روانشناس خانواده گفت: در این دوران با برنامه ریزی روزانه برای کل خانواده متناسب با سن و سالشان می‌توانیم آرامش خاطر خود را فراهم کنیم با کتابخوانی و ورزش و تنظیم خواب و تغذیه مناسب این‌ها شدنی است.
جلال الدین میرزای رزاز رئیس انستیتو تغذیه ایران هم گفت: در دوران خانه نشینی به علت کرونا رعایت تنوع و تعادل در تغذیه ضروری است.
رئیس انستیتو تغذیه ایران افزود: باید از همه گرو‌های غذایی استفاده و تعادل هم رعایت کنیم یعنی بین کالری دریافتی و کالری که می‌سوزانیم توازن برقرار کنیم، زیرا اگر این تعادل به هم بخورد سیستم ایمنی بدن تضعیف می‌شود و تن مستعد ابتلا به بیماری می‌شود.
او گفت: باید توجه داشت که عدم تحرک و جذب کالری زیاد موجب اضافه وزن و چاقی می‌شود.
میرزای رزاز گفت: با کمک همکاران سامانه جامع ملی‌ای به نام تاک (تعادل- ایمنی- کرونا) راه اندازی کرده ایم که از طریق آن ۷۰۰ فارغ التحصیل تغذیه به همه سوالات مردم درباره تغذیه مناسب در دوران قرنطینه پاسخ می‌دهند.
خانم دکتر عرب گل روانپزشک کودک و نوجوان نیز گفت: بزرگتر‌ها باید ضمن مدیریت بچه ها، نظم عادی روزمره زندگی آن‌ها را حفظ کنند، نظم خواب بچه‌ها نباید به هم بخورد و آموزش بچه‌ها باید ادامه یابد.
عرب گل افزود: نباید اجازه داد که بچه‌ها اطلاعات مختلف را از منابع مختلف درباره بحران و بیماری دریافت کنند، زیرا موجب اضطراب آن‌ها می‌شود.
او گفت: باید سعی کنیم وقت بیشتری با بچه‌ها بگذرانیم و آن‌ها را در امور خانه به جز نظافت و شستشو مشارکت دهیم.
شهاب نادری کارشناس کتاب هم با اشاره به لزوم توجه به کیفیت و راه‌های عرضه و فروش کتاب و حمایت از کتابفروشی‌ها گفت: در ابتدا می‌توان از روی سلیقه فردی و هوس یک کتابی را خواند در مرحله بعد می‌توان به کتابی که می‌خوانیم واکنش نشان دهیم.