۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » انتخابات
  • شناسه : 15942
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
  • ارسال توسط :
کرونا ترامپ را وادار به کنار‌رفتن از مبارزات انتخاباتی کرد
کرونا ترامپ را وادار به کنار‌رفتن از مبارزات انتخاباتی کرد

کرونا ترامپ را وادار به کنار‌رفتن از مبارزات انتخاباتی کرد

در بحبوحه این وضعیت نامعلوم، ستاد انتخاباتی ترامپ تلاش کرده است راهبرد خود را تغییر دهد.

ویروس کرونا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را وادار کرد صحنه مبارزات انتخاباتی را ترک کند.

ویروس کرونا ترامپ را واداشت در مرحله حساس و پایانی مبارزات انتخاباتی صحنه را ترک کند، آن هم در حالی که برگزاری تجمعات انتخاباتی بخش اصلی مبارزات انتخاباتی وی بوده است.  این روزنامه در گزارشی به قلم کورتنی ریور در پایگاه اینترنتی خود نوشت: مبارزه انتخاباتی سال ۲۰۲۰ ترامپ برای انتخاب دوباره به سمت ریاست جمهوری پس از آن دچار آشفتگی شد که نتیجه آزمایش کرونای وی و چند تن از دستیاران و مشاورانش مثبت شد. از جمله اطرافیان ترامپ که نتیجه آزمایش شان مثبت بود، بیل استِپیِن، رئیس ستاد انتخاباتی رئیس جمهور، و رونا مک دانیل، رئیس کمیته ملی حزب جمهوریخواه است که در مبارزه انتخاباتی ریاست جمهور و همچنین رقابت‌های سمت‌های کلیدی دیگر مشارکت شدید داشته است. اگر جمهوریخواهان بخواهند کنترل خود بر سنا را حفظ کنند، باید در این رقابت‌ها پیروز شوند.
کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی شنبه اعلام کرد نتیجه آزمایش وی نیز مثبت بوده است. این در حالی است که او برای کمک به آماده شدن رئیس جمهور برای مناظره با بایدن که سه شنبه گذشته برگزار شد، وقت بسیار زیادی را با او گذرانده بود.
کلیان کانوی، مشاور سابق کاخ سفید که او نیز به ترامپ در آماده شدن برای مناظره انتخاباتی کمک می‌کند، جمعه گفت جواب آزمایشش مثبت بوده است.
ویروس کرونا اکنون ترامپ را وادار کرده است برای نخستین ماه پس از چند ماه، مبارزات انتخاباتی خود را متوقف کند و به او اجازه نمی‌دهد تجمعات انتخاباتی گسترده‌ای را که بخش اصلی مبارزات انتخاباتی وی است برگزار کند. رئیس جمهور و خانواده اش همچنین از شرکت در مراسم جمع آوری وجوه که برای از بین بردن شکاف با رقیب دموکراتش، جو بایدن از نظر پولی لازم بود، منع شده اند.
با توجه به سردرگمی درباره روند بهبود رئیس جمهور، معلوم نیست آیا وی به موقع بهبود خواهد یافت تا در دومین مناظره انتخاباتی که ۱۵ اکتبر برگزار می‌شود، شرکت کند، و اگر کریس کریستی به خاطر بیماری نتواند، چه کسی به وی برای آماده شدن برای مناظره کمک خواهد کرد.
استِپیِن اعلام کرده است تا پایان قرنطینه اش از مقر ستاد انتخاباتی در آرلینگتن فاصله خواهد گرفت. انجام کار‌های روزمره به جاستین کلارک، نائب رئیس ستاد انتخاباتی محول شده است و استپین هم از خانه بر امور نظارت دارد.
این در حالی است که برد پارسکیل، مشاور بلندپایه‌ای که تا ماه ژوئیه رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ بود، نیز آخر هفته گذشته پس از دعوا با همسرش و پلیس از ستاد انتخاباتی خارج شد.
در بحبوحه این وضعیت نامعلوم، ستاد انتخاباتی ترامپ تلاش کرده است راهبرد خود را تغییر دهد. این ستاد شنبه اعلام کرد تجمعات انتخاباتی را به صورت مجازی برگزار خواهد کرد، اما مایک پنس، معاون رئیس جمهور برای مبارزات انتخاباتی شخصاً در ایالت‌های اصلی حضور خواهد یافت؛ همان کاری که پسران ترامپ دونالد جونیور و اریک، و همسرش لارا انجام خواهند داد. پنس که جواب آزمایش کرونای او منفی بوده است، پنجشنبه برای یک تجمع انتخاباتی به آریزونا خواهد رفت.
استپین گفت: شعار «بزرگی آمریکا را به آن برگردانیم» کل حامیان این شعار را برخواهد انگیخت تا سرعت مبارزات انتخابات رئیس جمهور ترامپ را حفظ کنند تا اینکه فرمانده کل قوایمان به این مبارزات بازگردد.
با وجود این، تیم بوسرت، مشاور امنیت داخلی سابق ترامپ گفت مایک پنس که در صورت ناتوانی رئیس جمهور باید وظایف او را برعهده گیرد، باید خود را قرنطینه کند. وی جمعه شب به ‌ای بی سی نیوز گفت: «در حال حاضر به مایک پنس، معاون رئیس جمهور می‌گویم علیرغم میلش برای شرکت در تجمعات انتخاباتی، او وظیفه بزرگتری در برابر قانون اساسی و کشور دارد. او باید در جایی باشد که در معرض هیچ خطری نباشد. معاون رئیس جمهور نمی‌تواند از این فرصت (برای شرکت در تجمعات انتخاباتی) استفاده کند. او در سلسله مراتب جانشینی قرار دارد.»
ترامپ حتی قبل از ابتلا به این بیماری مسیر دشواری برای انتخاب دوباره به سمت ریاست جمهوری پیش رو داشت و نظرسنجی‌ها پیوسته نشان می‌داد که هم در سطح ملی و هم در چند ایالتی که رقابت‌ها در آن تنگاتنگ است، از بایدن عقب افتاده است.
رئیس جمهور همچنین با وجود شروع کردن سال با اختلاف پولی زیاد با ستاد انتخاباتی بایدن، در رقابت‌ها در این زمینه هم از بایدن عقب افتاده است.
بایدن و حزب دموکرات سپتامبر را در حالی آغاز کرد که ۳۰ میلیون دلار بیشتر از ترامپ و جمهوریخواهان در بانک داشت. گزارش‌های اولیه نشان داده است که بایدن و حزبش شاید ماه سپتامبر، حتی از ماه اوت که وجوه بی سابقه ۳۶۵ میلیون دلاری را جمع آوری کردند، پول بیشتری جمع آوری کرده باشند. ترامپ و حزب جمهوریخواه در آن ماه ۲۱۰ میلیون دلار جمع آوری کردند.
جمهوریخواهان علاوه بر مبارزه برای ماندن در کاخ سفید، برای حفظ کنترل سنا نیز تقلا می‌کنند. این حزب با ۵۳ کرسی در برابر ۴۷ کرسی دموکرات ها، اکثریت را در سنا در اختیار دارد و شش رقابت مهم را پیش رو دارد، از جمله در کارولینای شمالی که تام تیلیس، سناتور فعلی آن نیز کرونا گرفته و به طور موقت از مبارزات انتخاباتی کنار رفته است.
بایدن که جواب آزمایشش بعد از شرکت در مناظره با ترامپ منفی بود، از زمان تشخیص ابتلای رئیس جمهور به کرونا به مبارزات انتخاباتی خود ادامه داده است. معاون رئیس جمهور سابق جمعه طبق برنامه از میشیگان دیدار کرد، اما یکی از تجمعاتی را که قرار بود آنجا برگزار شود، به خاطر نگرانی از جمعیت شرکت کنندگان و همچنین اینکه قرار بود این مراسم در فضای بسته برگزار شود، لغو کرد.
با توجه به بستری شدن رئیس جمهور در بیمارستان، ستاد انتخاباتی بایدن آگهی‌های منفی درباره ترامپ را جمع آوری کرده است و با آگهی‌هایی که بر پیشینه خود بایدن متمرکز است، به مبارزه انتخاباتی خود ادامه می‌دهد.
برگه‌های رای برای انتخابات سوم نوامبر تاکنون در ۳۵ ایالت ارسال شده است. رای گیری زودهنگام قرار است در سه ایالتی که رقابت‌ها تنگاتنگ است – آریزونا، اوهایو و آیووا- ظرف هفته آینده برگزار شود.