۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » قزوین » نظام سلامت
  • شناسه : 20684
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
  • ارسال توسط :
پذیرش مسافر در مدارس و  برپایی چادر  طور کامل ممنوع است
پذیرش مسافر در مدارس و  برپایی چادر  طور کامل ممنوع است

پذیرش مسافر در مدارس و برپایی چادر طور کامل ممنوع است

مهمترین و کامل‌ترین راه مبارزه با کرونا رعایت و پروتکل‌ها و موارد بهداشتی است.

وقایع خبری- جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: در صورتی که صنوف در رعایت پروتکل‌ها همراهی لازم را داشته باشند برنامه‌ای برای تعطیلی آن‌ها نداریم.

منوچهر حبیبی در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین که در سالن باقرالعلوم استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: با سعه صدر، همراهی و همدلی همه مردم و مدیران، کامل‌ترین نوع قرنطینه در روستای حسین آباد آبیک انجام شد و از روز گذشته این روستا از حالت قرنطینه خارج شد.

وی افزود: مهمترین و کامل‌ترین راه مبارزه با کرونا رعایت و پروتکل‌ها و موارد بهداشتی است و در صورت رعایت آن مانع شیوع این ویروس منحوس خواهیم شد.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین ادامه داد: امسال نمایشگاه فروش بهاره نداریم و اصناف با برنامه ریزی که انجام می‌دهند فروش و تخفیف‌های ویژه ای را برای مردم اعمال کرده و مراعات حال مردم را داشته باشند.

وی عنوان کرد: مردم خریدهای خود را مدیریت کرده و از حضور در مکان‌های با تجمع زیاد خودداری کنند و همه باید در شرایط فعلی رعایت موارد بهداشتی را در دستور کار قرار دهند.

حبیبی تصریح کرد: اصناف هم همچنان تا پایان تعطیلات، باید از ساعت هشت ونیم شب تعطیل کنند تا شاهد تعطیلی کامل شهر از ساعت ۲۱ باشیم و بعد از این ساعت هیچ تذکری انجام نخواهد شد بلکه برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید موازین بهداشتی را رعایت کنند در غیر این صورت مماشاتی با کسی نخواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: چنانچه بازار همراهی و همکاری لازم را داشته باشد تمایلی به تعطیلی کامل را نداریم و فعلاً تعطیلی بازار در هفته‌های پایانی صحت ندارد اما در صورت مشاهده عدم همراهی، حتماً محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: ترددها در سطح شهر همچنان تابع ساعت ۲۱ شب است و در صورت تردد پس از این ساعت، برخورد لازم با افراد خاطی صورت خواهد گرفت.

حبیبی بیان کرد: دستفروش ها در چند نقطه در سطح شهر باید مدیریت و ساماندهی بشوند تا از تجمع و تراکم جمعیتی جلوگیری شود و زمینه فروش هم برای این افراد فراهم شود.

وی با بیان اینکه استان قزوین برنامه‌ای برای نوروز ندارد و آمادگی لازم برای پذیرش مسافر را نداریم، گفت: پذیرش مسافر در مدارس، کمپ و برپایی چادر و میادین به طور کامل ممنوع است و از هموطنان تقاضا داریم مسافرت را امسال مدیریت کرده و برنامه‌ای نداشته باشند.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه در سفر مسئولان ملی پروتکل‌ها رعایت نشده و دور زده می‌شود، یادآور شد: مسئولان استانی باید به فکر سلامت میهمان و حاضرین باشند و مردم از این نوع بی توجهی‌ها گلایه جدی دارند.