۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » اقتصاد » بازار » بانکداری » صنعت، معدن و تجارت
  • شناسه : 6421
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴
  • ارسال توسط :
شورای گفتگو ظرفیت ارزشمندی برای شناسایی مشکلات است
شورای گفتگو ظرفیت ارزشمندی برای شناسایی مشکلات است

شورای گفتگو ظرفیت ارزشمندی برای شناسایی مشکلات است

برخی بانک های استان فعالان خوب اقتصادی را به دلیل ضمانت وام گیرندگان بدهکار ممنوع الخروج کرده اند

پنجاه و ششمین جلسه شورای گفتگو با حضور استاندار، معاون اقتصادی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دادستان و مدیران دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی عصر شنبه دراستانداری برگزار شد.

به گزارش وقایع خبری ، مهدی بخشنده در این جلسه اظهارداشت: در دیدار اخیر صنعتگران با رهبری، ایشان رهنمودهای کلیدی مطرح فرمودند و این که دستگاهها دنبال اصلاح روش های غلط گذشته در امور بانکی، گمرکی باشند تا فضای کسب و کار بهبود یابد.

وی بیان کرد:بهبود فضای کسب و کار نیازمند اصلاح برخی قوانین، تسهیل در فرآیندها، رفع موانع دست و پاگیر و نگاه کارشناسی است تا راه کارها به نتیجه برسد.

بخشنده یادآورشد: شورای گفتگو ظرفیت ارزشمندی برای شناسایی مشکلات و ارائه راهکار عملی برای حل آنهاست.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین تصریح کرد: مصوبات گدشته شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی شامل تعلیق عوارض ناوگان خارجی، تغییر مصوبه استاندارد در خصوص مشتقات نفتی و معافیت مالیاتی شرکت های تعاونی و اتحادیه ها برای فروش محصولات به غیر عضو، درخواست استفاده نکردن بانکها از اجراییات ثبتی و قراردادهای داخلی برای مسدود کردن حسابها و ممنوع الخروجی ضامن های تسهیلات گیرندگان و درخواست تفویض اختیار به محیط زیست برای صدور مجوزهای محیط زیستی برای واردات است که در این جلسه بررسی می شود تا برای آن تصمیم گیری کنیم.

وی اضافه کرد: برخی بانک های استان فعالان خوب اقتصادی را به دلیل ضمانت وام گیرندگان بدهکار ممنوع الخروج کرده اند در حالی که این کار باید آخرین اقدام باشد نه اهرم فشار زیرا شرایط اقتصادی در کشور بحرانی است.

این فعال اقتصادی یادآورشد: الان روسای شعب بانکها هم قادرند فعال اقتصادی را ممنوع الخروج کنند در حالی که بر اساس قانون این کار فقط از اختیارات مدیرعامل بانک است.
 
بخشنده اظهارداشت: زنان کارآفرین استان ظرفیت بسیار خوبی هستند که باید از توان آنها بیشتر استفاده شود.