۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 13383
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵
  • ارسال توسط :
شمار جان باختگان کرونای کشور بیش از ۱۲ هزار نفر شد
شمار جان باختگان کرونای کشور بیش از ۱۲ هزار نفر شد

شمار جان باختگان کرونای کشور بیش از ۱۲ هزار نفر شد

دوران سخت کرونا را پشت سر خواهیم گذاشت.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت قرمز و هشدار ۱۹ استان و فراتر رفتن شمار جان باختگان از ۱۲ هزار نفر در ایران، گفت: متاسفانه در شبانه روز گذشته ۱۵۳ نفر از هموطنان جان باختند.

دکتر سیما سادات لاری ، افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۸۴ نفر رسید.

وی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر رسید، تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون ۲۰۹ هزار و ۴۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت،  ۳۳۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
و تاکنون یک میلیون و ۸۷۲ هزار و ۳۹۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

خانم لاری با تاکید بر اینکه مردم جدا از سفرهای غیرضروری و به ویژه سفر به استانهای خراسان رضوی و مازندران خودداری کنند، گفت: از دیروز تا امروز ۱۸ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۹۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و هزار و ۶۲۵ نفر بستری شدند.

وی گفت:استانهای خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استانهای تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.
لاری با اشاره به خستگی، سختی ها و محدودیت های دوران کرونا و رنج ناشی در بیماری یا فوت برخی هموطنان،‌ گفت: ان شاء الله با رعایت نکات بهداشتی ، شستشوی دست ، استفاده از ماسک ، رعایت فاصله اجتاعی و تلاش مدافعان سلامت، دوران سخت کرونا را پشت سر خواهیم گذاشت.