۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » ریاست جمهوری » سیاست
  • شناسه : 32050
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۷:۴۳
  • ارسال توسط :
رئیسی عازم نیویورک شد
رئیسی عازم نیویورک شد

رئیسی عازم نیویورک شد

رئیس جمهور برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دقایقی پیش تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.

دکتر رئیسی با هدف تأمین منافع ملت ایران و تلاش برای تحقق «نظم عادلانه بین‌المللی از طریق چندجانبه گرایی اقتصادی» تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.وی در این سفر علاوه بر سخنرانی در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تعدادی از سران کشور‌های شرکت کننده در این نشست نیز دیدار و گفتگو می‌کند وملاقات با سران برخی کشور‌ها از جمله کشور‌های اروپایی در این سفر پیش بینی شده است.

سخنرانی در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد “یونسکو “، شرکت در نشست ادیان، گفتگو با ایرانیان مقیم آمریکا و حضور در جمع اصحاب رسانه از برنامه‌های آقای رئیسی در این سفر اعلام شده است. همچنین قرار است در پایان سفر رئیس جمهور به نیویورک، آقای رئیسی در یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی به سئوالات آن‌ها پاسخ دهد.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امرو خارجه، علی باقری معاون سیاسی وزیر امورخارجه و رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات لغو تحریم ها، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور، محمد جمشیدی معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهور و وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، آقای رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

مجمع عمومی همچنین در سطح عالی سران کشور‌ها از فردا سه شنبه ۲۹ شهریور تا چهارم مهر ماه به همراه دیپلمات‌های ارشد از کشور‌های مختلف به کار خود ادامه خواهد داد و در حاشیه آن ده‌ها نشست دوجانبه و چندجانبه برگزار خواهد شد.

دیپلمات‌های شرکت کننده قرار است دستور کار، برنامه جلسات و کمیته‌های کاری را تشکیل دهند. موضوعات کلیدی بین المللی از جمله تغییرات آب و هوا، مبارزه با کووید -۱۹ و سایر بیماری‌های همه گیر، مسائل توسعه پایدار، بدهی‌های کشور‌های در حال توسعه، درگیری‌های جاری و بحران‌ها از مهمترین مسائل قابل بحث و بررسی در این دور از نشست مجمع عمومی سازمان ملل است.