۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 5274
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴
  • ارسال توسط :
استان قزوین از جاذبه های گردشگری روستایی بالایی برخوردار است
استان قزوین از جاذبه های گردشگری روستایی بالایی برخوردار است

استان قزوین از جاذبه های گردشگری روستایی بالایی برخوردار است

بازنگری در رویکرد سنتی و توجه به روش های نوین در اشتغال بانوان روستایی ضروری است

صدیقه ربیعی در جلسه بررسی راهکارهای اشتغال بانوان روستایی که در استانداری برگزار شد به ظرفیتهای روستاهای استان در زمینه کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه به اینکه زنان روستایی نقش بسزایی در بهبود رونق تولید، ارتقاء امنیت غذایی، توسعه روستایی، بهبود وضعیت کشاورزی و در نهایت توسعه پایدار کشور دارند لذا آموزش و افزایش مهارت های آنان از اولویت های حوزه زنان محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری وقایع خبری ؛ وی بیان کرد: بانوان روستایی در بخش های کشاورزی و تولیدات زراعی و دامپروری وصنایع دستی فعالیت می کنند به گونه ای که ۴۰ درصد تامین غذا در کشورهای در حال توسعه و ۸۰ درصد صنایع دستی توسط زنان روستایی تولید می شود که این موضوع بیانگر نقش بانوان روستایی در اقتصاد است هرچند به دلیل نبود ساختار و ساماندهی مناسب این گروه از زنان، علی رغم تلاشهای فراوان سهم مناسبی از در آمد به آنها نمی رسد.

ربیعی گفت: بازنگری در رویکرد سنتی و توجه به روش های نوین در اشتغال بانوان روستایی ضروری است و با توجه به ظرفیت های مختلف استان در بخش کشاورزی و محصولات باغی می بایست به صنایع تبدیلی و فرآوری توجه شود تا بتوانیم به اشتغال بیشتر کمک کنیم.

وی اظهار داشت: استان قزوین از جاذبه های گردشگری روستایی بالایی برخوردار است و استفاده از این ظرفیت می تواند برای دختران و زنان روستایی فرصتهای شغلی زیادی ایجاد کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین یادآورشد: با ایجاد زیرساختهای مناسب و حمایت های لازم از ظرفیت های زنان روستایی، می توان تحولی بزرگی در حوزه اشتغال این گروه که نیمی از نیروی انسانی فعال در مناطق روستایی است ایجاد کرد.  

ربیعی بیان کرد: علاوه بر راه اندازی بازارچه های موقت و دائمی عرضه و فروش محصولات تولیدی زنان روستایی، می بایست با آموزش و توانمند سازی لازم در زمینه استفاده از فناوری های ارتباطی نوین به آنان، ساز و کاری فراهم شود تا زنان روستایی بتوانند محصولات خود را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کنند تا اشتغال زنان روستایی با تکمیل زنجیره و چرخه تولید تا فروش رونق یابد.