۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » اخبار ملی
  • شناسه : 20241
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
  • ارسال توسط :
آماده بازدید هر کشور مدعی از زندان‌های مان هستیم
آماده بازدید هر کشور مدعی از زندان‌های مان هستیم

آماده بازدید هر کشور مدعی از زندان‌های مان هستیم

به لحاظ قانون اساسی، شرع مقدس و قوانین و مقررات حاکم در کشور توجه به حقوق انسان‌ها جزو مبانی اصلی ما محسوب می‌شود.

رئیس قوه قضاییه: هر کسی که درباره زندان‌های ایران ادعایی دارد آماده ایم تا شرایط بازدید از زندان‌ها را برایش فراهم کنیم مشروط بر اینکه ما نیز از هر زندانی که در دنیا خواستیم، بازدید کنیم.

به گزارش “وقایع خبری” ​حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در جلسه شورای عالی قوه قضاییه گفت: درباره وضع زندانی‌ها آمادگی داریم که درب زندان‌ها را برای هر کسی در دنیا که می‌خواهد ببیند باز کنیم مشروط بر اینکه هر زندانی را در دنیا اراده کنیم برایمان باز کنند تا ما هم شرایط داخل آن را ببینیم.
وی افزود: در آن صورت معلوم خواهد شد که کجا به حقوق انسان‌ها توجه می‌شود و کجا نمی‌شود و آیا ما در این زمینه وضع بهتری داریم یا آنها؟

رئیس دستگاه قضا افزود: هر کشوری که مدعی است در زمان کرونا به اندازه جمهوری اسلامی ایران به زندانی هایش مرخصی داده است، اعلام کند.
وی گفت: ما در این زمینه در یک مقطعی اعلام کردیم که ۱۲۰ هزار زندانی آزاد شدند و البته الان این رقم بیشتر شده است.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با انتقاد از اظهارنظر‌های سیاسی درباره حقوق بشر در دنیا افزود: امروز آزادمردان و آزادزنان دنیا این اظهارنظر‌های سیاسی را درباره حقوق انسان‌ها در دنیا باور نمی‌کنند.
وی گفت: به لحاظ قانون اساسی، شرع مقدس و قوانین و مقررات حاکم در کشور توجه به حقوق انسان‌ها جزو مبانی اصلی ما محسوب می‌شود.
رئیس قوه قضاییه افزود: این واقعا برای دنیا جای شگفتی دارد که مسئله حقوق انسان را فقط برای فشار آوردن مطرح می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه با اشاره به سفر خود به عراق و پیگیری پرونده شهید قاسم سلیمانی گفت : در سفر اخیر به عراق در این باره صحبت‌های مفیدی با طرف‌های عراقی صورت گرفت و خوشبختانه عراقی‌ها هم در این زمینه کار‌های خوبی کردند و قرار شد همکاری دو کشور ادامه یابد تا به نتیجه قطعی برسد.
رئیس دستگاه قضا افزود: این اراده را در دستگاه قضایی عراق دیدیم که در این زمینه پیگیری‌های جدی را ادامه می‌دهند و قرار شد تبادل اطلاعات در باره این پرونده میان دو طرف ادامه یابد.

وی ابراز امیدواری کرد مسئله کیفر مجرمان، عاملان و آمران ترور شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس بعنوان خواست امت اسلامی به سرانجام برسد و مشمول مرور زمان نشود.
رئیس دستگاه قضا افزود: امیدواریم آنچه در این زمینه در مذاکرات مطرح شد از ناحیه بخش‌های مختلف دنبال شود و به نتیجه برسد.